Известие

Collapse
No announcement yet.

Къде в София да ремонтирам климатика?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Къде в София да ремонтирам климатика?

    Имам чувството, че съм я пускал тази тема вече, но пак да пробвам
    Четири лета ходя на "препоръчани" майстори във София и ефекта е все същият. Ако в началото държеше по 2 месеца преди да се изпразни системата, миналото лято и месец май не издържа. Сменяха ми пресостати, дехидратори, иглички и тръбички и на края все е четвъртит...
    Имам няколко познати, които имат наблюдение над модела и казват, че като се скапело, нямало оправия - глупости, казвам аз. От някъде изпуска и някой, трябва да намери от къде изпуска.
    Забравих само да допълня, че всичките пътища машината правише вакум на системата ми и казваше, че системата е ОК.
    Ако сте имали подобен проблем и ме насочите, къде да търся, или кой да го оправи, ще съм благодарен!

    П.П. Бангията е 156/1.8/98
    156 1.8TS / 75 2.0TS

  • #2
    Вътре в купето имаш един разпределител с няколко О-пръстена. Виж дали там не е омаслено. Но как ще го видиш не знам. Трябва да разглобиш половината табло.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Аз миналото лято му обясних на колегата(в подобна тема) да търси там...
      Ако пропуска е наистина там,маслото се стича по маркуча за отвеждане на конденза и капе върху кормилната рейка.
      EXАlfa Romeo 156 1.8ТС 98г.+ кожа МОМО и капли тип ГTA
      Suzuki GSXF600 99г.
      Bravo 1.9 8V Multijet

      Comment


      • #4
        Пробвахте ли с оцветител ? Попринцип няма начин да не покаже ,дори и да е вътре пропуска ,като се светне дренажа ,който излиза одвън, си личи ясно дали има няква следа от оцветител или не .

        Има и още един вариант да се острани теча ,ама първо кажи за оцветителя
        156 sportvagon 1.9jtd

        Comment


        • #5
          Да ползвам и аз темата.

          Сега лятото при външна температура 30гр колко трябва да е температурата на въздужната струя в купето при изправен климатик ?
          Alfa Romeo 1.8 TS `98
          sigpic

          Comment


          • #6
            Да, всеки път я пълнят с оцветител и след седмица се връщам да ме светнат, и нищо не откриват. На три различни места я водих (два в Люлин и един път на Златните) и явно са пишмани и не могат да я оправят, но всеки път ми сменяват нещо и ми казват "карай".
            Спомням си, че миналата година се стигна до вътрешното радиаторче, но понеже нямам инструмент, а и на 75-цата си сменях сам вентилатора в продължение на два дни, си мисля да не го чупя аз и за това питам, къде да я водят да я лекуват. Ако пак ще ми сменят нещо и ще издуха фреона, предпочитам нищо да не правя и да я напълня два пъти и толкоз
            156 1.8TS / 75 2.0TS

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от danchoti Покажи съобщение
              Да, всеки път я пълнят с оцветител и след седмица се връщам да ме светнат, и нищо не откриват. На три различни места я водих (два в Люлин и един път на Златните) и явно са пишмани и не могат да я оправят, но всеки път ми сменяват нещо и ми казват "карай".
              Спомням си, че миналата година се стигна до вътрешното радиаторче, но понеже нямам инструмент, а и на 75-цата си сменях сам вентилатора в продължение на два дни, си мисля да не го чупя аз и за това питам, къде да я водят да я лекуват. Ако пак ще ми сменят нещо и ще издуха фреона, предпочитам нищо да не правя и да я напълня два пъти и толкоз
              Пуснах ти Л.С., за да не правя реклама ...
              sigpic

              Comment


              • #8
                Може би го оправих...
                Ще обясня на кратко, ако мога да бъда полезен на някой друг.

                Маркуча за високото налягане и алуминиевата тръбичка (продължението му ) се държи в долният и край от една скоба която има гумен маншон, който е дълъг около 4 см. и обикаля цялата тъба. Микро пукнатината е била именно там и понеже системата се изпразва за 2-3 месеца и теча е бил слаб, за това тонера не се е показвал извън гуменото маншонче, като естествено никой до сега не си е играл да го сваля и да гледа отдолу, защото се предполага, че цветния метал няма да корозира, но влизайки влагата там тя се задържа за по-дълго време и му разказва играта с времето.

                Надявам се да нямам други дупки.
                Времето ще покаже!


                П.П. Додо, Людмил е безценен - благодаря пак!
                156 1.8TS / 75 2.0TS

                Comment


                • #9
                  колега Додо,би ли ми пуснал адреса и тел. за контакт за човека ,който поправя климатика на 156!

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от svetlastf Покажи съобщение
                    Да ползвам и аз темата.

                    Сега лятото при външна температура 30гр колко трябва да е температурата на въздужната струя в купето при изправен климатик ?
                    Според мен делтата не трябва да е по-малка от 6 градуса, т.е. макс 26 градуса.
                    Alfa Romeo 2.4 jtd 136к.с. 2000г.
                    Стъпва по паважа с 15 цола джанти, като манекенка с 15 сантиметрови токове.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от akirilov Покажи съобщение
                      Според мен делтата не трябва да е по-малка от 6 градуса, т.е. макс 26 градуса.
                      При +30 и разлика само 4-6 градуса вътре на струята - направо си без климатик
                      При включен климатик, нагласен на най-ниско и външна температура около 25-30 градуса, на Алфата ми правеше 6-7 градуса на струята, на БМВ-то 7-8 градуса и на ВОЛВО-то около 7 градуса. Като цяло 147-цата има убийствен климатик, не знам дали не е с японски компресор
                      Но ако колегата пита каква е нормалната температура, на която човек да се излага с включен климатик - Да, съгласен съм, че при +30 навън, вътре е добре да се нагласи на +22-24 градуса, така че да не ставаме спонсори на Огнян Дойнов
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
                        ...
                        Но ако колегата пита каква е нормалната температура, на която човек да се излага с включен климатик - Да, съгласен съм, че при +30 навън, вътре е добре да се нагласи на +22-24 градуса, така че да не ставаме спонсори на Огнян Дойнов
                        Питането ми е при изправен климатик каква е минималната температура на въздуха. На моят ремонтираха компресора и тогава показа 8 гр. при външна около 20гр. което е нормално. В форума на рено четох информация, че с повишаването на външната температура се повишава и минималната температира на струята , като при 30гр външна бе посочил 15 гр вътрешна.
                        ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

                        Измерване

                        Включва се климатика. С термометър се проверява температурата на въздуха, излизащ през централните вентилационни отвори. След 6 минути се отчита температурата и се сравнява с тази в таблицата:

                        Външна | Приемлива температура на въздуха,
                        температура | излизащ от централните вентилационни отвори

                        15°C | 4°C - 8°C
                        20°C | 6°C - 10°C
                        25°C | 8°C - 13°C
                        30°C | 12°C - 16°C
                        35°C | 17°C - 20°C
                        40°C | 21°C - 25°C

                        --------------------------------------------------------------------------------------------------


                        Това наистина ли е нормално, или вътрешната трябва да е около 8 гр независимо от външната.
                        Идеята ми е да си правя сметка лятото дали климатика ми работи нормално или да правя рекламации евентуално.
                        Last edited by svetlastf; d.m.y г., 13:56.
                        Alfa Romeo 1.8 TS `98
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от svetlastf Покажи съобщение
                          Питането ми е при изправен климатик каква е минималната температура на въздуха. На моят ремонтираха компресора и тогава показа 8 гр. при външна около 20гр. което е нормално. В форума на рено четох информация, че с повишаването на външната температура се повишава и минималната температира на струята , като при 30гр външна бе посочил 15 гр вътрешна.
                          ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

                          Измерване

                          Включва се климатика. С термометър се проверява температурата на въздуха, излизащ през централните вентилационни отвори. След 6 минути се отчита температурата и се сравнява с тази в таблицата:

                          Външна | Приемлива температура на въздуха,
                          температура | излизащ от централните вентилационни отвори

                          15°C | 4°C - 8°C
                          20°C | 6°C - 10°C
                          25°C | 8°C - 13°C
                          30°C | 12°C - 16°C
                          35°C | 17°C - 20°C
                          40°C | 21°C - 25°C

                          --------------------------------------------------------------------------------------------------


                          Това наистина ли е нормално, или вътрешната трябва да е около 8 гр независимо от външната.
                          Идеята ми е да си правя сметка лятото дали климатика ми работи нормално или да правя рекламации евентуално.
                          Ако тези данни са излезли от официален сервиз за климатични с-ми - ОК, но аз гледам какво показва уредът на човека, при когото ходя да ми поддържа системата. Възможно е неговият уред да показва по-различна стойност, независимо че е електронен, но ме съмнява да греши осезаемо.
                          Въпреки всичко, на един климатик му е трудно да докара 18-20 в купето при външна температура 35-38, особено когато е тъмен цвят - казвам го от личен опит. Затова написах, че лично аз си слагам климатика на 22 градуса, когато навън е до 30 и 24 когато навън е над 30. Отделно не рискувам да получа темп. удар от разликата.
                          Сигурен съм, че ще усетиш дали ти работи нормално климатикът дори и при 25-26 градуса навън.
                          Друг, особено важен момент с градусите и работата на климатика е филтърът и радиаторът. Много често радиаторът се е напълнил с всякакви боклуци или филтърът е "сменен" в официален сервиз, където дори не са си направи труда да забършат болтчетата на кутията
                          При всички положения, независимо от причината - филтър, компресор, фреон и т.н., читавият майстор ще го забележи и отстрани като проблем.
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Имайте предвид че процедурата за изпразване напълване с масло, обезвъздушаване на климатика в България са ми я правили за 15мин без аз да присъствам а в Италия за повече от 1 час с мое присъствие.
                            Просто тези машинки дето изпразват и пълнят си имат програмка и колата стои закачена на машинката за това време и то със запален двигател, машинката си има датчици за тест след пълненето.
                            На база напълненото количество може да се прогнозира дали климатика изпуска и да се направи тест с електронен търсач на пропуски за фреон.
                            На добра кола климатика се пълни веднъж на 4-5 години.
                            По това колко е пълен климатика на кола нов внос може да се познае дали е купена от автокъща или автоморга, при вторият случай фреона е източен защото е задължително преди да влезе в моргата.
                            Alfa Romeo 2.4 jtd 136к.с. 2000г.
                            Стъпва по паважа с 15 цола джанти, като манекенка с 15 сантиметрови токове.

                            Comment


                            • #15
                              На някои автомобили(не визирам наще алфи) е слагано допълнително климатик и тогава не е гаранция,че ще духа студено като заводския(но може и обратното да се получи).Друг момент сега на жегите-на място като стоите радиатора вдига темп.на кондензация и за това духа малко по-топло,почнем ли да се движим с колата,особено с по-висока скорост започва една идея по-студено да духа
                              Alfonso 1.3 Boxersigpic EX

                              Alfonso 156 2.4 140 -new breed

                              Comment

                              Working...
                              X